mobil menü
Basında Eti
Tüm Basında Eti

Markette Sinema Keyfi

Ekim 2014

Markette Sinema KeyfiAlaska Frigo, ETİ İle Sinema Dışına Çıkıyor 

ETİ, sinema salonlarının klasiği Alasko Frigo'yu 13 milyon liraya satın aldı. Markayı sinema salonlarından çıkarıp tüm Türkiye'ye yaymayı hedefleyen ETİ, yeni markaları da inceliyor.

ETİ, 60 yıl önce Türkiye'nin ilk sanayi tipi dondurması olarak piyasaya sürülen ve sinema salonlarının klasiği olan Alaska Frigo'yu satın aldı. 
ETİ'nin 13 milyon liralık yatırımı, Alaska Gıda'ya ait Alaska Frigo markası ile satış ve dağıtım kanallarını kapsıyor. Tarihinde ilk kez bir marka satın alan ETİ, yalnızca Frigo gibi soğuk atıştırmalık alanında değil yurtiçi ve yurtdışında başka satın almalar da yapmayı planlıyor.
ETİ Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Firuzhan Kanatlı, "Bu yeni yatırımımız ile ETİ olarak faaliyet gösterliğimiz alanı genişletiyoruz. ETİ'ye yakışacak bir marka olan Alaska Frigo ile çikolata kaplamalı soğuk atışırmalık alanına adım atıyoruz. 
Yurtiçi ve yurdışında yeni yatırımları radarda tutuyoruz. Bu kapsamda ETİmarkasına uygun olan markaların satın alınması da ilgi alanımızda" diye konuştu. 


Sinema klasiği 

Alaska Frigo'nun 'sinema klasiği' olarak bilindiğini söyleyen Firuzhan Kanatlı, "ETİ olarak Türkiye'nin en büyük 100 şirketi arasında yer alıyouz. Alaska Frigo da Türkiye'nin geçmişinde yeri olan, bir sinema klaiği olarak bilinen bir ürün. Bu nelenle yatırımda hiç tereddüt etmelik" dedi. Eski sahiplerinin Alaska Frigo'yu daha ileri taşıyabilecek bir şirkete satmak istediğini hatırlatan Firuzhan Kanatlı, "Markayı satın almak için bir süredir görüşmelerimiz devam ediyordu. Satın alma görüşmelerimiz sonuçlandı, imzalar atıldı ve sevdiğimiz bir markayı ETİ bünyesine kattık" diyerek satın alma sürecini özetledi. Kanatlı, Alaska Frigo'yu tüm Türkiye'ye yayarak eski efsanevi günlerine kavuşturmayı istediklerini, ürünün yalnızca sinema salonlarında değil tüm alanlarda tüketilmesini istediklerini belirtti.
ETİ Gıda İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu ise üretimin ETİ'nin Eskişehir'deki tesislerinde gerçekleştirileceğini söyledi. 


İhracat da hedefte 

Frigo'nun lezzetini ve marka kimliğini koruyacaklarını dile getiren Hakan Polatoğlu, şunları söyledi: "Alaska Frigo'nun, daha önceki süreçte yaşadığı zorluklar nedeni ile dağıtım ağı zaman zaman kesintiye uğradı. ETİ olarak Alaska Frigo'yu, ilk etapta Batı ve Doğu Marmara ile Batı Akdeniz bölgelerinde satışa sunacağız. Daha sonra tüm satış kanallarımız üzerinden Türkiye'nin geneline ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye'de büyüdükten sonra ihracat da planlarımız arasında yer alıyor." 


Krizde zora girdi 2011'de ortak aldı 

Üretimi 1953 yılında başlayan Alaska Frigo, Türkiye'nin ilk sanayi tipi dondurması olmuştu. 1976 yılından itibaren Alaska Gıda'ya ait üretim tesisinde üretildi. Bir zamanlar sinemalarda '10 dakika ara'nın vazgeçilmezi olan Alaska Frigo, 1994 krizinden sonra zora girmişti. İcra ve iflaslarla uğraşan ve borçları 1.8 milyon liraya kadar ulaşan Alaska Frigo, 2011 yılında sessizliğini bozmuştu. Alaska Gıda'nın sahibi Aziz Zihni Ates'in çikolata sanayinde faaliyet gösteren Mihael Biçaço ile ortak olmasıyla tekrar piyasaya dönmüştü. Markaya yapılan yatırımlarla yeniden sinemalara ve market raflarına geri dönüş olsa da zaman zaman dağıtımda aksaklıklar oldu. 


2 liradan satılacak 

ETİ bünyesindeki Alaska Frigo, piyasada 2 liradan satılacak. Sütlü ve bitter çeşitleri bulunan Alaska Frigo, sinema salonlarında var olmaya da devam edecek. Yüksek bir bilinirliğe sahip olan Alaska Frigo, tüketiciler tarafından nostaljik, çocukluklarını hatırlatan bir sinema klasiği olarak tanımlanıyor.

Paylaş